3 events och final, KM:et – Crossfit Södertörn

I lördags var jag på KM på Boxen, alltså klubbmästerskap på Crossfit Södertörns box.

Jag önskar att jag var i sådan form att jag kunde tävla men är inne på min tredje vecka med hosta kvar från min förkylning vilket suger FET KIEL WURST! Men det är bara att försöka skapa bra förutsättningar för kroppen så att den snart kan ge med sig för träning. Om hostan inte försvinner i veckan blir det nog att gå till doktorn men jag hoppas att jag inte ska få pencelin för det är ju verkligen döden. Om jag då hade mått hundra är jag ju ändå inte redo för ett KM, har en hel del kvar innan jag skulle kunna det men nog jag man sugen igår. Sjukt häftigt att tävla och det med en kompis. Vem vet nästa år kanske…

KM:et bestod av tre event med nio herrlag och nio damlag. Här ser ni vad som ingick i de olika eventen:

IMG_4124

IMG_4126

IMG_4128

 

Efter det var det final med följande innehåll:

IMG_4123

Alltså jag fattar inte hur de orkar!!

Sjävklart orkade de olika mycket, men ändå. Blir så sjukt taggad av det här, vill också vara i sådan grym form. Det är bara träna, träna, träna.

Efter att vara van från Cheerleadingtävlingar och själv då varit med och arrangerat och arbetat som förbundsperson samt även varit Team Manager från landslag inom amerikanskfotboll så var det kul att se hur denna sport genomför en tävling. Inom cheerleadingen har vi kommit långt där alla roller har en tydlig uppgift, de tävlande har fått information nästan in i minsta detalj. I fotbollen genomför varje landslag sin egen planering och genomförande men eftersom jag var den som skötte logistiken var den självklart exemplarisk. Ha! Jag är ganska känd för crazyplanning, men då vet jag också att det blir rätt och framför allt bra. Jag har ju en filosofi. Om allting bara flyter på, stort som smått, då har jag lyckas. Inga frågor ska komma upp, utan de ska vara hanterade innan. Sedan kan saker hända men i det stora hela så borde det vara så. Annars har man inte genomfört ett tillräckligt bra planeringsarbete från A till Ö anser jag. Och där fick ni vet det också 🙂 Tillbaka till Crossfiten.

Med det sagt tycker jag att tävlingen var faktiskt ganska bra planerad. Glöm inte att jag är en crazyplanner så här utgår jag ifrån hur jag tänker att det skulle kunna ha varit. Det rådde lite förvirring om vad som skulle hända och alla pratade i mun på varandra så order fick skrikas ut. Men tävlingen flöt på väldigt bra. Det fungerade så att de som inte tävlade fick hjälpa till att döma de andra vilket faktiskt gick hur bra som helst. Det är ju inget jag skulle ha provat och därför är jag så imponerad att det faktiskt fungerade. Mitt sätt behöver ju inte alltid vara det bästa. Men oftast 😉

Jag är så sjukt imponerade av alla tävlande. Det är sjutton inte lätta grejer att genomföra och det också på tid och med alla så står och tittar. Och vilken stämning det var. Alla tävlar ju mot varandra men man hejar ändå på alla andra också. Det är en sådan härlig kamratkänsla i boxen och det kanske inte är så konstigt då de flesta känner varandra på något sätt eller ifrån att man tränat ihop, men ändå. Så har ni inte varit på en Crossfit tävling kan jag verkligen rekommendera att besöka en Box.

Vad var min roll då? Eftersom jag känner en av ägarna frågade jag om jag kunde komma och fota och hjälpa till lite. Inte för att jag är bra på fota men vill gärna bli. Jag gick en fotokurs för typ ett år sedan och har en ganska bra kamera som jag fått av min sambo men har ändå inte fotat. Att fota en Crossfit tävling inne i boxen med inte världens bästa ljus och människor i rörelse är ju hur svårt som helst. Så då gjorde jag det helt enkelt. Jag tog massor av bilder men jätte många blev dåliga och suddiga. Jag har en hel del kvar att lära och det gör man genom att fota. Så ni kommer att se på bilderna nedan att skärpan inte är helt hundra men hoppas de ändå visar den stämning som var. So here it goes…

 

 

DSC03950DSC03966DSC04185DSC04668DSC04104DSC04032DSC04044DSC04047DSC04215

DSC04033

 

 

Okej där har ni mina bilder eller i alla fall några av dem. Ni som är bra på att fota och kan fotografering får mer än gärna komma med råd. För min plan är att fota än mer, för jag vill fota atleter i rörelse. Så kom gärna med tips.

Efter tävlingen så vår det Box fest där det även var prisutdelning. Kan meddela att det var två tjejlag som hamnade på pallen, tyvärr inte som etta men ändå. GIRL POWER!!

Blir inte du också sugen på att tävla när du ser det här? Vore ju super kul!

Har ni några frågor, hör av er så ska jag försöka svara. Ha det nu bäst!

Kram på er

Lämna en kommentar