Träning med både mördarblickar och blåmärken :)

En vecka avklarad i träningens tecken!

Den här veckan har varit full med träning, både min egen men även träning med andra. I måndags var man ju ledig, såååå skönt. Och vad passar inte bättre än ett träningspass med sin kompis, där jag i sommar ska få vara Bridesmaid på hennes sagobröllop. Ska bli så roligt!! Passet vi körde innehöll bl.a. burpees, marklyft, bänkpress och den sköna avslutningsövningen deadbug. Deadbug låter inte mycket för världen men jag lovar, sjukt jobbig!!

Onsdagen började med ett cirkelträningspass som jag höll på jobbet kl 07.30. Jag har kört dessa pass i ca ett år nu och det har varit litet blandat med vilka som kommer. Men sedan har det också varit en stabil skara som alltid är med. I onsdags var det dags, dags att ta ett steg vidare. Så härligt att se människor som inte tror att de klarar så mycket och så gör de det. Wow, den känslan!! Jag har haft ett stort fokus på att jobba med grunderna, jobba från insidan och ut. Stärka upp kroppen inifrån och ut. För att sedan kunna öka i vikter och avancerade övningar och i onsdags så blev det en sådan ökning. Jag sa redan i början av passet ”Ni kommer att älska mig idag”. Och mycket riktigt, under passet såg de ut som de skulle mörda mig (det tar jag direkt som kärlek) och efter passet, yes….de ”älskade” mig 🙂 Det var i alla fall flera som sa att de ville komma igen. Jag lär väl få beviset nästa vecka.

Onsdagkväll var det träning för mig och ett pass på Boxen. Måste ju börja använda de rätta termerna. Box = Crossfit gymmet. Här ser ni bl.a. det vi körde:

Wall climbs, inte favoriten och det beror nog på att jag inte är så bra på det. 3 Wall climbs låter ju inte så mycket men efter att gjort allt annat så var det inte så mycket climb utan mer att bara stå hahah. Jag dog! Underbart!

Torsdag morgon 06.00, dags för en PT-timme med en kille jag tränar. Även här, fokus på att göra rätt och jobba insida och ut. Här kör han MAQ-utfall. Utfall med pinne i ryggen. MAQ står för Muscle Action Quality. Eller som jag sa första gången jag hörde om MAQ, så trodde jag det var MAC 🙂

 

På fredagen hade jag planerat att gå på ett spinningpass. Jag skulle verkligen behöva det för att mina knän ska må riktigt bra. Men jag har haft svårt att få till det med dagar och tider för spinning. Men det bidde ingen spinning nu heller för i fredags så var det dags för ett teknikpass på Boxen. Japp 1,5 h teknikträning i att lyfta korrekt med kettlebells och stång. Tjohooo!! Jag har redan tränat en hel del både med kettlebells och stång men det finns helt klart övningar jag inte har provat och vissa övningar känner jag att jag definitivt jag kan bli bättre på. För mig är det också jätte viktigt att göra korrekt. Hellre kvalitet än kvantitet. Lär jag mig en övning korrekt så kommer jag kunna lyfta tyngre samt att jag kommer ha med mig tekniken längre när jag blir trött. Teknikträningen bestod bl.a. i squat, snatch, clean, clean and press och clean and jerk. Vi körde med kettlebellen och sedan på vissa övningar gick vi över på stången. Vi jobbade inga tunga vikter men eftersom tekniken inte riktigt sitter på allt så sliter man ju som en hund och övningarna blir jobbigare just därför. Got to love it!

Och så blev det helg och och lördag och crossfit träning. Det här var nog mitt sjätte eller sjunde pass och det här var egentligen första passet jag kände att jag verkligen kunde bara köra på. Men det beror nog också på att jag kände mig mer bekväm med övningarna. Och teknikpasset var ju grymt att ha med sig för det kom med flera av de övningarna på passet som jag hade kört på fredagen. Warm Up:en var med kettlebell också, vilket ni ser nedan.


Det stod en föreslagen vikt på 12 kg för tjejer och 16 kg för killar så jag tog en 10 kg kettlebell. Vi skulle även köra Farmers Walk på slutet och de hantlarna skulle man ta fram på en gång, jag tog 12,5 kg. Jag missade ju totalt den föreslagna vikten (10 kg för tjejer) och sedan hade det börjat ta slut på hantlar när jag skulle ta så därför blev det 12,5 kg. Men de kändes ändå okej när jag tog dem. Pga. inte helt bra knän så bytte jag ut löpningen mot rodd istället men sjukt jobbigt ändå. Jag hann precis börja på tredje varvet när tiden var ute. Men jag var ändå super nöjd! Jag fick nöta på tekniken med Kettlebellen och jag jobbade även på mina sköna blåmärken på underarmarna. Japp, gör man inte helt rätt så känns det med kettlebells. Sedan var det då dags för Farmers Walk 400 m. Och nog vet jag hur långt 400 m är men jag hade ju inte varit ute och sprungit så jag hade ändå inte koll. Nämen….400 m är egentligen 4000000 m, jag lovar!! 12,5 kg blir tydligen också tyngre och tyngre ju längre man går….hahaha. Jag är dock så nöjd med det här passet. För jag körde på en bra vikt och Farmers Walk:en så var jag en av de tjejerna som hade tyngst hantlar. Det fanns helt klart mer tränade tjejer där som hade lägre kg. Så jag var sjukt nöjd!!!

 

Sista dagen på veckan så blev det PT träning med min kompis. Ni vet hon som ska gifta sig. På schemat stod det BEN och RUMPA. Och det blev det 🙂 Passet innehöll bl.a. knäböj, utfall, sumosquat, suitecasewalk och handstående. Här har ni henne i knäböj och sedan sumosquat. Jag började med front squat, tänkte det var en bra idé. Men nej, nej….övningen fick ett nytt brutalt namn av henne och den var helt enkelt inte en övning för henne. Inga problem, vi körde vanliga knäböj istället. Men kul var det 🙂

Och jag är så stolt över henne. Hon kämpar på som attans med träningen. Även här har jag fokus på insidan först. Vi har även jobbat mycket med hållningen och det här hänt stora saker här. Jag tror att hon är som många andra, man vill se resultat nu och tycker ingenting händer. Men I promise, det har hänt massor. Jag ser det tydligt i de övningar vi gör och på hennes hållning. Och resan är inte slut ännu så det kommer att hända mer.


Och kan ni gissa, även min kompis älskade mig under detta pass 🙂

En riktigt bra vecka med träning och det också nästan varje dag. Tisdagen var väl enda dagen som det inte fanns träning på schemat. Jag avslutade söndagen med en brunch. Det bidde mycket protein och grönsaker innan jag gick på dessertbordet. Det syns nog inte så bra men det blev blåbärspaj, kladdkaka, någon slags munk och melon. Och med det, en kopp te. Mums!

Nu är det bara att ladda inför nästa vecka. Ha en bra vecka!

KRAM på er

Lämna en kommentar